DACyTAr - Datos Primarios en Acceso Abierto de la Ciencia y la Tecnología Argentina
PCK component integration frequency raw data of elementary education teacher educators about biodiversity
Registro completo
- Título
- PCK component integration frequency raw data of elementary education teacher educators about biodiversity
- Autor(es)
- Ottogalli, Maria Emilia; Bermudez, Gonzalo Miguel Angel
- Afiliación(es) del/de los autor(es)
-
Ottogalli, Maria Emilia. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología. Cátedra de Didáctica Especial; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
Bermudez, Gonzalo Miguel Angel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. Departamento de Enseñanza de la Ciencia y la Tecnología. Cátedra de Didáctica Especial; Argentina
- Resumen
-
Biodiversity is a very important topic nowadays, but there is currently a lack of studies on the Pedagogical Content Knowledge (PCK) of this concept. We examined the integration of the PCK components of ten elementary education teacher educators in Argentina through a qualitative, interpretative, and exploratory study, using semi-structured interviews based on the Content Representation tool and the mapping approach. OTS and KSU were most integrated while KA was the least integrated. We discuss the implications of integration between PCK components for biodiversity teaching as a contribution to teacher training and future research.
- Año de publicación
- Idioma
-
inglés
- Formato (Tipo MIME)
-
application/octet-stream
- Clasificación temática de acuerdo a la FORD
- Educación
- Condiciones de uso
- Disponible en acceso abierto bajo licencia Creative Commons https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
- Repositorio digital
- CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
- Identificador de proyecto
- Universidad Nacional de Córdoba. Secretaria de Ciencia y Tecnología/
- Identificador de proyecto
- Ministerio de Ciencia, Tecnología e Innovación Productiva. Agencia Nacional de Promoción Científica y Tecnológica. Fondo para la Investigación Científica y Tecnológica/
Citación
Ottogalli, Maria Emilia Bermudez, Gonzalo Miguel Angel (): PCK component integration frequency raw data of elementary education teacher educators about biodiversity. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas, http://hdl.handle.net/11336/254106.