DACyTAr - Datos Primarios en Acceso Abierto de la Ciencia y la Tecnología Argentina

Screen use, sleep duration, daytime somnolence, and academic failure in school-aged adolescents

Compartir en
redes sociales


Registro completo

Título
Screen use, sleep duration, daytime somnolence, and academic failure in school-aged adolescents
Autor(es)
Afiliación(es) del/de los autor(es)
Perez Lloret, Santiago. ; . Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
Pérez Chada, Roberto Daniel. Universidad Austral. Hospital Universitario Austral. Departamento de Materno Infantil. Servicio de Neumonologia.; Argentina
Resumen
We surveyed 1,257 12- to 18-year-old adolescents attending 52 schools in urban or suburban areas of Argentina. We recorded the daily exposure to various screen-based activities, including video- and online-gaming, social media, TV or streaming. Screen time and device type in the hour before bedtime, sleep patterns during weekdays and weekends, somnolence (Pediatric Daytime Sleepiness Scale score), and grades in language and mathematics were also assessed.
Año de publicación
Idioma
español
Formato (Tipo MIME)
application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.sheet
Clasificación temática de acuerdo a la FORD
Medicina clínica
Condiciones de uso
Disponible en acceso abierto bajo licencia Creative Commons https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.5/ar/
Repositorio digital
CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
Identificador de proyecto
Universidad Austral. Facultad de Ciencias Biomédicas/Dr Gustavo Amestoy

Citación

Perez Lloret, Santiago Pérez Chada, Roberto Daniel (): Screen use, sleep duration, daytime somnolence, and academic failure in school-aged adolescents. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas, http://hdl.handle.net/11336/178295.

Exportar cita