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Tower of London: Problem Parameters and Error Analysis in 5-year-old children from unsatisfied Basic Needs Homes
Registro completo
- Título
- Tower of London: Problem Parameters and Error Analysis in 5-year-old children from unsatisfied Basic Needs Homes
- Autor(es)
- Giovannetti, Federico; Pietto, Marcos Luis; Segretin, María Soledad; Lipina, Sebastián Javier
- Afiliación(es) del/de los autor(es)
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Giovannetti, Federico. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET; Argentina
Pietto, Marcos Luis. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET; Argentina
Segretin, María Soledad. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET; Argentina
Lipina, Sebastián Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET; Argentina
- Resumen
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Planning can be defined as a procedure aimed at achieving a determined goal or solving a problem. Tower of London task (TOL) is one of the most used cognitive tasks for measuring successful cognitive planning. However, error analysis of TOL was not studied enough in child samples. In the present study, a TOL task was administered to a sample of preschoolers from poor homes. The current study aims to analyse the influence of different problem parameters on TOL’s performance. Such analyses include assessing the number of correctly solved problems, the time required to solve them, and children’s behaviour in incorrectly solved problems. Results showed that, while in correctly solved problems, only planning times showed statistically significant differences between with different problem parameters; in incorrect trials, movement times might also be relevant. Different patterns of response time results could show qualitatively different processes in correct and incorrectly solved problems. Higher planning times in correctly solved trials might evidence a pre-planning or look-ahead processing, while higher error movement times in incorrectly solved trials might show a more online-planning process. In conclusion, this study could show the relevance of looking at both correct and incorrect solutions to planning problems, revealing important differences in planning processes and strategies applied by children in order to accomplish a determined goal.
- Año de publicación
- Idioma
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inglés
- Formato (Tipo MIME)
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application/octet-stream
text/html
- Clasificación temática de acuerdo a la FORD
- Psicología y ciencias cognitivas
- Condiciones de uso
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Protección de datos personales (Ley 25.326)
- Repositorio digital
- CONICET Digital (CONICET) - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
- Identificador de proyecto
- Ministerio de Ciencia, Tecnología e Innovación Productiva. Agencia Nacional de Promoción Científica y Tecnológica. Fondo para la Investigación Científica y Tecnológica/PICT 2014-0500
Citación
Giovannetti, Federico Pietto, Marcos Luis Segretin, María Soledad Lipina, Sebastián Javier (): Tower of London: Problem Parameters and Error Analysis in 5-year-old children from unsatisfied Basic Needs Homes. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas, http://hdl.handle.net/11336/240592.